Rodzaje prowadzonych szkoleń przez nasz szkoleń:

VLOS – Visual Line Of Sight (w zasięgu wzroku)
NSTS-01, NSTS-02, bezzałogowe statki powietrzne o masie do 4 Kg (NSTS-01) oraz o masie do 25 Kg (NSTS-02)

BVLOS – Beyond Visual Line Of Sight (poza zasięgiem wzroku)
NSTS-05, NSTS-06bezzałogowe statki powietrzne o masie do 4 Kg (NSTS-05) oraz o masie do 25 Kg (NSTS-06)

Aerial Photo Video – indywidualne (maks 2 osobowe) warsztaty w terenie z podstaw fotografii „naziemnej” (klasycznej) oraz fotografii powietrznej, podstawowe techniki wykonywania poprawnych ujęć filmowych przy użyciu dronów, podstawy fotografii powietrznej, zastosowanie filtrów.

  Część teoretyczną prowadzimy głównie w trybie zdalnym na platformie do spotkań internetowych Zoom. Co ważne, szkolenie prowadzone jest w firmie wykładu na żywo co daje możliwość interaktywnego udziału w szkoleniu – zadawaniu pytań, analizowania konkretnych przypadków w przeciwieństwie do platform „e-learningowych”, które polegają wyłącznie na oglądaniu materiału szkoleniowego. Szkolenie teoretyczne do NSTSxx trwa zwykle 2 dni, sporadycznie ulega przedłużeniu do kilku godzin dnia 3ciego (w przypadku szkoleń poza zasięgiem wzroku – dodatkowe zagadnienia).

 Część praktyczną prowadzimy w kameralnych grupach, zwykle są to spotkania w układzie 1:1 z Instruktorem (czyli 1 Kursant = 1 Instruktor) na naszym polu lotów, co gwarantuje maksymalne poszanowanie Waszego czasu. Szkolenia praktyczne zwykle odbywają się (zależy od pory roku) w 2 turach – porannej i popołudniowej.  Dokładne ilości godzin szkoleń praktycznych podane są w opisach poszczególnych NSTS’ów.

Zajęcia praktyczne prowadzimy na terenie Uroczyska Górka Pychowicka (mapka do powiększenia poniżej), urokliwym miejscu w południowo-zachodniej części Krakowa (dawne miejsce spotkań lotniczych modelarzy krakowskich)

Zajęcia praktyczne trwają od rana (start około 8:00-9:00 – zależy od pory roku i pogody) do godzin popołudniowych (przeważnie 17:00-18:00 w 2 turach, porannej i popołudniowej), godziny końcowe zależą również od pory roku, dostępności czasowej Kursantów etc.

"Wiosenne" szkolenie UAVO VLOS - 19-21.03.2018 - uavokrakow.pl "Wiosenne" szkolenie UAVO VLOS - 19-21.03.2018 - uavokrakow.pl

Egzaminy pisemne z teorii prowadzone są przez podmiot zewnętrzny (zgodnie z wytycznymi załącznika VI do rozporządzenia UE nr 2018/1339) i wdrożonymi w roku 2022 do zasad prowadzenia szkoleń przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Zwykle odbywają się na terenie naszego pola wzlotów (zależy od warunków pogodowych) i są nadzorowane przez członka podmiotu egzaminującego.

Ogólnie program szkolenia teoretycznego (wspólnie do wszystkich NSTS, z drobnymi dodatkami do poszczególnych typów szkoleń)  obejmuje 8 głównych działów zgodnie z wytycznymi (nr 15,16,19 z grudnia 2020 r) Urzędu Lotnictwa Cywilnego:

  • Przepisy lotnicze.
  • Ograniczenia możliwości człowieka.
  • Procedury operacyjne.
  • Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko w powietrzu.
  • Ogólna wiedza na temat systemów bezzałogowych statków powietrznych.
  • Meteorologia.
  • Osiągi systemu bezzałogowego statku powietrznego w locie (ARC)
  • Techniczne i operacyjne środki ograniczające ryzyko na ziemi (GRC)

    Program szkolenia praktycznego NSTS xx obejmuje w pierwszej kolejności krótki wykład w terenie z procedur przedstartowych: analizy i oceny miejsca startu i lądowania, technicznej oceny zdatności do lotu samego bezzałogowca, analizy przestrzeni powietrznej, aktualnych warunków atmosferycznych, identyfikacji potencjalnych zagrożeń, omówienia narzędzi wspomagających operatora i roli obserwatora podczas lotów.

    Główne zajęcia praktyczne, czyli same loty prowadzimy na znanych i sprawdzonych dronach DJI Phantom 4 (pro), a ćwiczenia odbywają się wyłącznie w trybie stabilizacji barometrycznej (ATTI), bez stabilizacji GPS. Kursanci latający na Phantomach w pełni kontrolują drona od samego początku – instruktor czuwa nad przebiegiem i bezpieczeństwem lotu, daje wskazówki i polecenia, dopiero w sytuacjach zagrożenia przejmuje kontrolę. Z naszego doświadczenia wynika, że w ten sposób kursanci bardziej skupiają się na locie i szybciej przyswajają wymagane manewry. Do szkoleń >4Kg (NSTS-02 oraz NSTS-06) używamy cięższych bezzałogowców klasy Matrice lub DJI S 900.

    Część szkolenia BVLOS odbywamy na dronach DJI Phantom 4 z aplikacją do obsługi lotów automatycznych: DJI Ground Station Pro lub Litchi.

    Jeśli pogoda w trakcie trzech zaplanowanych dni szkolenia w ogóle nie dopisuje (jedynie opady deszczu lub obfite opady śniegu są takimi utrudnieniem – poza tym latamy podczas wiatru lub między opadami jeśli są krótkotrwałe) to kursantom przysługuje niezmiennie nalot w postaci 4 godzin, który zostanie zrealizowany po indywidualnym ustaleniu kolejnego dogodnego czasu dla samych kursantów (indywidualnie lub w mniejszych grupach).

    Po szkoleniu dla kursantów organizujemy egzamin, jednak jego termin ustalamy wspólnie tak, by był dogodny dla wszystkich lub większości uczniów obecnych na kursie i nie jest to ostatni dzień kursu. Zwykle egzamin odbywa się zaraz po szkoleniu praktycznym lub w trakcie jego trwania.

    By zapisać się na szkolenie od kandydata wystarczy kontakt z nami na numery telefonów podane w zakładce „Kontakt” lub poprzez adres e-mail (info@coptertech.pl) lub przez formularz kontaktowy.

    Wymaganie przed przystąpieniem do szkoleń NSTSxx

    • ukończenie 16 lat;
    • założyć konto operatora-osoby fizycznej na stronie https://drony.ulc.gov.pl/
    • zarejestrowań profil pilota po zarejestrowaniu profilu operatora na stronie https://drony.ulc.gov.pl/
    • przejść szkolenie do A1/A3 i zaliczyć egzamin do A1/A3 na stronie https://drony.ulc.gov.pl/
    • przystępując do szkolenia praktycznego uczestnik podpisuje oświadczenie, że jego stan zdrowia nie zagraża bezpieczeństwu lotów BSP podczas wykonywania ćwiczeń praktycznych oraz egzaminu wewnętrznego praktycznego

    Formalności (opłaty za szkolenie, opłaty egzaminacyjne, pomoc w doborze i zakupie dronów, akcesoriów) załatwiamy na miejscu podczas szkolenia lub przy okazji kontaktu telefonicznego/mailowego.

    Naszym kursantom zapewniamy pomoc w zakupie ubezpieczenie OC
    Do lotów „komercyjnych” (już po otrzymaniu  certyfikatu) kursant powinien sobie wykupić własne komercyjne ubezpieczenie OC. Doradzamy również gdzie kupić OC by nie przepłacić a być w pełni ubezpieczonym do świadczenia usług dronami.

    Polecamy również sprawdzić zakładkę Blog, w której znajdują się krótkie relacje ze zdjęciami z przeprowadzonych przez nas szkoleń. Pozdrawiamy!

    "Wiosenne" szkolenie UAVO VLOS - 19-21.03.2018 - uavokrakow.pl